xCMS Hosting

Služba administrácie a optimalizácie webhostingu, xCMS hosting

Spravované webhostingové služby
Spravované webhostingové služby
Obsah

I. Čo je spravované hostenie?
II. Spravované hostenie vs štandardné hostenie
III. Potrebujete spravované hostenie?
IV. Ako sa Hostico odlišuje od iných poskytovateľov spravovaného hostenia?
V. Prenos aplikácie
VI. Kontrola integrity Záťažový test
VIII. Analýza bezpečnosti
IX. Analýza a optimalizácia frontendu
X. Analýza aktívnych tém/pluginov
XI. Analýza a optimalizácia databázy
XII. Optimalizácia aplikácie
XIII. Prepojenie príbuzných služieb
XIV. Prepojenie CDN webu
XV. Monitorovanie dostupnosti
XVI. Kontrola výkonu
XVII. Analýza integrity/bezpečnosti
XVIII. Administrácia

I. Čo je spravované hostenie?

Získanie hostingového balíka a inštalácia aplikácie už nie sú ťažké úlohy ani také, ktoré by si vyžadovali vysokú úroveň znalostí.
Avšak, to isté sa nedá povedať o následnej správe aplikácie, teda webovej stránke nainštalovanej na tom hostingu.

Okrem viditeľných a hmatateľných aspektov, ktorými sa vlastník webovej stránky zaoberá, ako sú obsah webu, marketing, grafické rozhranie, sociálne médiá atď., je potrebné zohľadniť aj technické aspekty aplikácie, ako sú bezpečnosť, optimalizácia, aktualizácie, monitoring atď.
Aj viditeľná časť pre klientov/vlastníkov (frontend) a backend si vyžaduje priamu, aktívnu a neustálu angažovanosť pre správne fungovanie. Táto angažovanosť si vyžaduje čas, energiu a zdroje, aj keď má človek relevantné znalosti na vykonanie týchto úloh.

Spravovaný hosting zahŕňa preberanie týchto zodpovedností, zabezpečenie správneho fungovania hostingových služieb a správneho fungovania aplikácie klienta.

II. Spravovaný hosting vs Štandardný hosting

Pri štandardnom hostingu budete profitovať z priestoru poskytnutého zakúpeným hostingovým balíkom a zdrojov priradených k nemu. Úlohami inštalácie a správy aplikácie je zodpovednosť klienta.
V prípade spravovaného hostingu zodpovednosť za zabezpečenie, optimalizáciu, aktualizáciu a sledovanie aplikácie/webovej stránky prechádza na poskytovateľa hostingu, ktorý preberá zložitosti správy aplikácie, čím umožňuje klientovi slobodu a duševný pokoj potrebný na sústredenie sa na vytvorenie jedinečného digitálneho zážitku.

III. Potrebujete spravovaný hosting?

Odporúčalo by sa zvoliť spravované hostingové služby, ak:

  • nemáte potrebné znalosti na správu aplikácie/stránky
  • nemáte potrebný čas na spravovanie aplikácie/stránky
  • nemôžete si dovoliť, aby bol web ohrozený kvôli tomu, že nebol aktualizovaný/nezabezpečený
  • nechcete prísť o návštevníkov/zákazníkov kvôli pomaly sa načítajúcej webovej stránke

IV. Ako sa Hostico odlišuje od ostatných poskytovateľov spravovaného hosťovania?

Aj keď existujú spoločnosti, ktoré ponúkajú hostingové balíčky, ktoré obsahujú názvy určitých aplikácií vo svojich titulkoch, neobsahujú správu týchto aplikácií.
Spravovaná hostingová služba je dodatočná služba k tým, ktoré už ponúka Hostico, takže dôvody uvedené tu sa vzťahujú aj na túto službu.

Rýchlosť, spoľahlivosť, výkon a podpora, ktorú poskytujeme, sú dôvody na migráciu vašej stránky na Hostico.

Pri poskytovaní spravovanej hostingovej služby, spolu s optimalizáciami vykonanými na aplikácii, ponúkame aj príbuzné riešenia na úrovni servera ako Memcached, Redis, ElasticSearch, Nginx.
Tieto riešenia znížia určitý stres na aplikáciu a zlepšia jej výkon.

Služby, ktoré ponúkame ako súčasť balíka spravovaného hostingu, okrem výhod, ktoré sú implicitne poskytované balíkom hostingu Hostico, sú:

V. Prenos aplikácie

Bezplatná služba ponúkaná pre všetky hostingové balíčky Hostico:

  • prevod súborov a databáz
  • prekonfigurácia aplikácie, aby fungovala na našich serveroch
  • prevod poštových schránok spolu s ich obsahom

VI. Kontrola integrity

Pred vykonaním akýchkoľvek operácií skontrolujeme integritu aplikácie. Ak je narušená, akékoľvek ďalšie testy sú irelevantné a najprv sa zameriame na obnovenie integrity aplikácie.
Skenerovanie súborov/databázy na možné poškodené/nakazené súbory a/nebo neželané záznamy.

VII. Stress Test

Skontrolujeme približný počet súbežných pripojení, ktoré aplikácia podporuje s pridelenými zdrojmi pred a po jej optimalizácii.

VIII. Analýza bezpečnosti

Existuje pokus o identifikáciu bezpečnostných problémov a potenciálnych zraniteľností, ktoré by mohli viesť k narušeniu stránok. Následne sa implementujú bezpečnostné opatrenia na posilnenie aplikácie.
Kontrola zraniteľností aplikácie, rozšírení a nainštalovaných tém.
Kontrola stránky v externých databázach ohľadom jej stavu a reputácie.

IX. Analýza a optimalizácia frontend

Kontrola optimalizácie frontendovej časti aplikácie/stránky podľa štandardov stanovených spoločnosťou Google/Yslow a optimalizácia, resp. korelácia aplikácie s týmito štandardmi, aby sa dosiahol nižší čas načítania.

X. Analýza aktívnej témy/rozšírenia

Kontrola ich funkcie, úrovne zaťaženia, možných nekompatibility, zraniteľností atď.

XI. Analýza a optimalizácia databáz

Kontroluje sa úroveň zaťaženia databázy s nevyhnutnými informáciami uloženými každou jednotlivou aplikáciou, ako aj SQL dotazy vykonávané aplikáciou, aby sa optimalizovali príslušné SQL tabuľky.

XII. Optimalizácia aplikácií

Implementácia opatrení zameraných na zníženie spotreby zdrojov aplikácie bez ovplyvnenia jej správnej funkčnosti.

XIII. Pripojenie susedných služieb

V závislosti od použitej aplikácie a opatrení, ktoré je potrebné prijať na zlepšenie výkonu, bude pripojená k službám nainštalovaným na serveri, aby zobrala časť spotreby zdrojov vytvorenú aplikáciou a znížila jej čas reakcie.

XIV. Pripojenie CDN na webstránku

Aby sme zlepšili rýchlosť načítania webovej stránky z rôznych lokalít po celom svete, pripojíme webovú stránku k globálnej CDN sieti, aby sme zabezpečili čo najrýchlejšiu rýchlosť načítania. Správne nakonfigurovaná CDN môže taktiež chrániť webové stránky pred DDOS (Distribuované odmietanie služby) útokmi, čím sa znižuje ich dopad na fungovanie projektov.

XV. Monitorovanie dostupnosti

Našich stránkach kontrolujeme fungovanie webovej stránky v pravidelných intervaloch, čo znamená, že našich reakčný čas je takmer okamžitý pre akékoľvek výpadky, ktoré sa môžu vyskytnúť. Tím Hostico je okamžite informovaný o prerušeniach, a overenie a odstránenie príčiny prerušenia sa začne čo najskôr.

XVI. Kontrola výkonnosti

Analyzujeme výkon webovej stránky, aby sme identifikovali možné nepredvídané situácie, zlepšili ich a implementovali nové dostupné metódy na zvýšenie funkčnosti.

XVII. Analýza integrity/bezpečnosti

Kontrola súborov/databázy na možné poškodené/nakazené súbory a/nebo nežiadúce záznamy.
Bezpečnostná kontrola na identifikáciu možných zraniteľností, ktoré môžu vzniknúť v dôsledku aktualizácie alebo inštalácie/odinštalácie rozšírenia/témy.

Kontrola zraniteľnosti aplikácie, nainštalované rozšírenia a témy.

Kontrola webovej stránky v externých databázach týkajúcich sa jej stavu a reputácie.

XVIII. Správa

Inštalácia/odstránenie/konfigurácia rozšírení/tém.

Tieto služby sú ponúkané pre aplikácie, respektíve CMS WordPress, Woocommerce, Prestashop, OpenCart, Joomla, Virtuemart a Drupal.
Služba nie je dostupná pre aplikácie, respektíve CMS, ktorých natívna funkcionalita alebo rozšírenia prostredníctvom rôznych rozšírení umožňujú vytváranie viacerých stránok / obchodov (multisite / multistore)